SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-44900"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-44900" > The entrance of ass...

The entrance of assessment into Swedish leisure-time centres : a pre-study

Andersson, Birgit, 1953- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap
 (creator_code:org_t)
Sheffield Hallam University, 2008
2008
Engelska.
Ingår i: Perspectives on European Educational Policy and Practice. - : Sheffield Hallam University. - 9781843873297 ; , s. 11-26
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This paper presents and discusses some findings from a preliminary study exploring Swedish leisure-time pedagogues' experiences of pupil assessment in leisure-time centres. One of the aims was to refine the research questions associated with an ongoing PhD-project. This project examines if and how external demands and internal expectations associated with assessment and quality of work influence such pedagogues' occupational identities and work.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

pedagogiskt arbete
educational work

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Birgi ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Perspectives on ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy