SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-60074"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-60074" > No looking back :

  • van Gompel, Roger P.G.School of Social Sciences, University of Dundee, Dundee, United Kingdom (författare)

No looking back : the effects of visual cues on the lexical boost in structural priming

  • Artikel/kapitelEngelska2023

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2022-02-09
  • Routledge,2023
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-192891
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-192891URI
  • https://doi.org/10.1080/23273798.2022.2036782DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Four structural priming experiments investigated the lexical boost effect in structural priming. In two experiments, we tested whether repeating the subject in prepositional object or double object ditransitive structures boosted structural priming. In two other experiments, we manipulated the repetition of the verb. Repetition of the subject noun affected structural priming, but only when the prime remained visible while participants produced the target sentence. In contrast, repetition of the verb boosted priming regardless of whether participants could see the prime and target simultaneously. We conclude that the subject noun repetition effect is more strategic in nature than the verb boost effect. Structures are automatically associated with the verb, their syntactic head, whereas repetition of the subject noun only affects priming if the presentation method makes the repetition highly explicit.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Wakeford, Laura J.School of Social Sciences, University of Dundee, Dundee, United Kingdom (författare)
  • Kantola, LeilaUmeå universitet,Institutionen för språkstudier(Swepub:umu)leka0002 (författare)
  • School of Social Sciences, University of Dundee, Dundee, United KingdomInstitutionen för språkstudier (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Language, Cognition and Neuroscience: Routledge38:1, s. 1-102327-37982327-3801

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy