Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-6853" > Upper secondary stu...
Fältnamn | Indikatorer | Metadata |
---|---|---|
000 | 03489naa a2200541 4500 | |
001 | oai:DiVA.org:umu-6853 | |
003 | SwePub | |
008 | 071219s2008 | |||||||||||000 ||eng| | |
009 | oai:DiVA.org:uu-153692 | |
009 | oai:DiVA.org:du-15037 | |
024 | 7 | a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-68532 URI |
024 | 7 | a https://doi.org/10.1080/002073907014646752 DOI |
024 | 7 | a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-1536922 URI |
024 | 7 | a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-150372 URI |
040 | a (SwePub)umud (SwePub)uud (SwePub)du | |
041 | a engb eng | |
042 | 9 SwePub | |
072 | 7 | a ref2 swepub-contenttype |
072 | 7 | a art2 swepub-publicationtype |
100 | 1 | a Bergqvist, Tomas,d 1962-u Umeå universitet,Interaktiva medier och lärande,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Interaktiva medier och lärande4 aut0 (Swepub:umu)tobe0002 |
245 | 1 0 | a Upper secondary students’ task reasoning |
264 | 1 | b Informa UK Limited,c 2008 |
338 | a print2 rdacarrier | |
520 | a Upper secondary students’ task solving reasoning was analysed, with a focus on grounds for different strategy choices and implementations. The results indicate that mathematically well-founded considerations were rare. The dominating reasoning types were algorithmic reasoning, where students tried to remember a suitable algorithm, sometimes in a random way, and guided reasoning, where progress was possible only when essentially all important strategy choices were made by the interviewer. | |
650 | 7 | a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskapx Didaktik0 (SwePub)503022 hsv//swe |
650 | 7 | a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciencesx Didactics0 (SwePub)503022 hsv//eng |
650 | 7 | a NATURVETENSKAPx Matematik0 (SwePub)1012 hsv//swe |
650 | 7 | a NATURAL SCIENCESx Mathematics0 (SwePub)1012 hsv//eng |
650 | 7 | a NATURVETENSKAPx Matematikx Annan matematik0 (SwePub)101992 hsv//swe |
650 | 7 | a NATURAL SCIENCESx Mathematicsx Other Mathematics0 (SwePub)101992 hsv//eng |
653 | a Subject didactics | |
653 | a Ämnesdidaktik | |
653 | a MATHEMATICS | |
653 | a MATEMATIK | |
653 | a matematikdidaktik | |
653 | a didactics of mathematics | |
653 | a mathematical reasoning | |
653 | a Other mathematics | |
700 | 1 | a Lithner, Johan,d 1960-u Umeå universitet,Institutionen för matematik och matematisk statistik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Institutionen för matematik och matematisk statistik4 aut0 (Swepub:umu)joli0001 |
700 | 1 | a Sumpter, Lovisau Umeå universitet,Institutionen för matematik och matematisk statistik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Institutionen för matematik och matematisk statistik4 aut0 (Swepub:du)lsm |
710 | 2 | a Umeå universitetb Interaktiva medier och lärande4 org |
773 | 0 | t International Journal of Mathematical Education in Science and Technologyd : Informa UK Limitedg 39:1q 39:1x 0020-739Xx 1464-5211 |
856 | 4 | u http://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:417492/FULLTEXT02 |
856 | 4 | u https://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:417492/FULLTEXT02.pdfx primaryx Raw objecty fulltext |
856 | 4 8 | u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-6853 |
856 | 4 8 | u https://doi.org/10.1080/00207390701464675 |
856 | 4 8 | u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-153692 |
856 | 4 8 | u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:du-15037 |
Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.
Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy