SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uniarts-1598"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uniarts-1598" > Decolonizing Tertia...

Decolonizing Tertiary Dance Education Through Including Student Voices in a Curricula Change Project

Reppen, Camilla, 1986- (författare)
Stockholms konstnärliga högskola,Institutionen för danspedagogik
Lundgren, Lovisa (författare)
Stockholms konstnärliga högskola,Institutionen för danspedagogik
Østern, Tone Pernille, 1971- (författare)
Stockholms konstnärliga högskola,Institutionen för danspedagogik,Norwegian University of Science and Technology
 (creator_code:org_t)
1
New York : Routledge, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Futures of Performance. - New York : Routledge. - 9781032326641 - 9781003316107 - 9781032326658 ; , s. 72-88
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter explores how student engagement and decolonizing curriculum design can be connected through an ambition to destabilize unequal power relations, invitations to democratize knowledge, and efforts to make marginalized narratives central in change processes in tertiary dance education in Sweden. Although student influence in tertiary education in Sweden is a legislated right, members of the project group working to decolonize and restructure the Bachelor of Arts (BA) in Dance Pedagogy at Stockholm University of the Arts discovered a lack of dialogue with students in the department. This discovery motivated the development of a participatory action research project aimed at engaging student voices in the process of changing the curriculum. The author team, consisting of two teachers and one BA student, designed and carried out a workshop series. In this chapter, the efforts to create space for active student engagement are described and analyzed, the different perspectives added through student voices are explored, and issues of voice and ethics are actively integrated and contextualized.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Konst -- Scenkonst (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Arts -- Performing Arts (hsv//eng)

Nyckelord

change project
student participation
decolonization
tertiary dance education

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Reppen, Camilla, ...
Lundgren, Lovisa
Østern, Tone Per ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
HUMANIORA
HUMANIORA
och Konst
och Scenkonst
Artiklar i publikationen
Futures of Perfo ...
Av lärosätet
Stockholms konstnärliga högskola

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy