Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-110235" >
National difference...
National differences in gender-science stereotypes predict national sex differences in science and math achievement
-
Nosek, Brian A. (författare)
-
Smyth, Frederick L. (författare)
-
Sriram, N. (författare)
-
visa fler...
-
Lindner, Nicole M. (författare)
-
Devos, Thierry (författare)
-
Ayala, Alfonso (författare)
-
Bar-Anan, Yoav (författare)
-
- Bergh, Robin (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi
-
Cai, Huajian (författare)
-
Gonsalkorale, Karen (författare)
-
Kesebir, Selin (författare)
-
Maliszeewski, Norbert (författare)
-
Neto, Félix (författare)
-
Olli, Eero (författare)
-
Park, Jaihyun (författare)
-
Schnabel, Konrad (författare)
-
Shiomura, Kimihiro (författare)
-
Tulbure, Bogdan Tudor (författare)
-
Wiers, Reinout W. (författare)
-
Somogyi, Mónika (författare)
-
- Akrami, Nazar (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi
-
- Ekehammar, Bo (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för psykologi
-
Vianello, Michelangelo (författare)
-
Banaji, Mahzarin R. (författare)
-
Greenwald, Anthony G. (författare)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2009-06-30
- 2009
- Engelska.
-
Ingår i: Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America. - : Proceedings of the National Academy of Sciences. - 0027-8424 .- 1091-6490. ; 106:26, s. 10593-10597
- Relaterad länk:
-
http://www.pnas.org/...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- About 70% of more than half a million Implicit Association Tests completed by citizens of 34 countries revealed expected implicit stereotypes associating science with males more than with females. We discovered that nation-level implicit stereotypes predicted nation-level sex differences in 8th-grade science and mathematics achievement. Self-reported stereotypes did not provide additional predictive validity of the achievement gap. We suggest that implicit stereotypes and sex differences in science participation and performance are mutually reinforcing, contributing to the persistent gender gap in science engagement.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology (hsv//eng)
Nyckelord
- Implicit Association Test
- culture
- social psychology
- implicit social cognition
- Psychology
- Psykologi
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Nosek, Brian A.
-
Smyth, Frederick ...
-
Sriram, N.
-
Lindner, Nicole ...
-
Devos, Thierry
-
Ayala, Alfonso
-
visa fler...
-
Bar-Anan, Yoav
-
Bergh, Robin
-
Cai, Huajian
-
Gonsalkorale, Ka ...
-
Kesebir, Selin
-
Maliszeewski, No ...
-
Neto, Félix
-
Olli, Eero
-
Park, Jaihyun
-
Schnabel, Konrad
-
Shiomura, Kimihi ...
-
Tulbure, Bogdan ...
-
Wiers, Reinout W ...
-
Somogyi, Mónika
-
Akrami, Nazar
-
Ekehammar, Bo
-
Vianello, Michel ...
-
Banaji, Mahzarin ...
-
Greenwald, Antho ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Psykologi
- Artiklar i publikationen
-
Proceedings of t ...
- Av lärosätet
-
Uppsala universitet