Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-123433" >
Gender Theory as a ...
Gender Theory as a Tool for Analysing Science Teaching
-
- Andersson, Kristina, 1962- (författare)
- Högskolan i Gävle,Linköpings universitet,Uppsala universitet,Centrum för genusvetenskap,Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier,Filosofiska fakulteten,Ämnesavdelningen för naturvetenskap,Centre for Gender Research, Uppsala University, Uppsala, Sweden
-
- Hussenius, Anita, 1956- (författare)
- Uppsala universitet,Centrum för genusvetenskap,Högskolan i Gävle,Ämnesavdelningen för naturvetenskap,Centre for Gender Research, Uppsala University, Uppsala, Sweden
-
- Gustafsson, Christina (författare)
- Högskolan i Gävle,Ämnesavdelningen för didaktik
-
(creator_code:org_t)
- Elsevier BV, 2009
- 2009
- Engelska.
-
Ingår i: Teaching and Teacher Education. - : Elsevier BV. - 0742-051X .- 1879-2480. ; 25:2, s. 336-343
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This study examines to what extent experienced teachers are aware of gender issues in the science classroom. It also explores how an introduction to gender theory might alter this awareness. Teachers wrote their reflections about a real classroom situation. They were then asked to analyse the same situation after having read texts that discussed gender theory concepts. The fourteen teachers' understanding about gender and society were challenged. Some teachers were able to analyse the case differently by applying gender theory, others discussed the case on a more general level, while one teacher showed signs of resistance regarding gender theory.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Annan samhällsvetenskap -- Genusstudier (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Other Social Sciences -- Gender Studies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Awareness
- Case method
- Gender issues
- In-service teacher education
- Science education
- Teaching methods
- Gender studies
- Genus
- Subject didactics
- Ämnesdidaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas