SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-154916"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-154916" > No-go- area, no-go-...

No-go- area, no-go- school : community discourses, local school market and children's identity work

Gustafson, Katarina (författare)
Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier
 (creator_code:org_t)
Informa UK Limited, 2011
2011
Engelska.
Ingår i: Children's Geographies. - : Informa UK Limited. - 1473-3285 .- 1473-3277. ; 9:2, s. 185-203
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article focuses on how 11-year-old children in a segregated Swedish suburb at the time of choosing school for Year 6 in the 9-year compulsory school used current community discourses in their identity work, while constructing an 'us' in relation to 'them'. The segregation in the suburb was strengthened by the process of a school market, with competition among the schools. Even if the formal choice was made by the parents the study shows that the choosing process was also an important part of the children's identity work. The results show differentiations among the children with a majority of children involved in re-constructing both a neighbourhood and the neighbourhood's school as no-go-areas while other children rather choose that school.

Nyckelord

children
identity work
segregation
community discourses
school market
SOCIAL SCIENCES
SAMHÄLLSVETENSKAP

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Gustafson, Katar ...
Artiklar i publikationen
Children's Geogr ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy