Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-167213" >
Från tidningsannons...
Från tidningsannonser till sponsrade länkar : den svenska reklamens utveckling
-
- Funke, Michael, 1966- (författare)
- Uppsala universitet,Ekonomisk-historiska institutionen
-
(creator_code:org_t)
- Möklinta : Gidlunds förlag, 2013
- 2013
- Svenska.
-
Ingår i: Entreprenörskap och varumärken. - Möklinta : Gidlunds förlag. ; , s. 87-106
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Artikeln åskådliggör den moderna svenska reklamens historiska utveckling och förklarar den utifrån interaktionen mellan marknads- och innovationsutveckling, nya reklamkoncept och påverkan från samhällsdebatt och regleringar.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Ekonomisk historia (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Economic History (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Juridik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Law (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Social och ekonomisk geografi -- Ekonomisk geografi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Social and Economic Geography -- Economic Geography (hsv//eng)
Nyckelord
- marketing
- advertising
- Brands
- entrepreneurship
- history
- economic history
- business history
- Entreprenörskap
- Varumärken
- Historia
- företagshistoria
- reklam
- marknadsföring
- ekonomisk historia
- reklamhistoria
- marknadsföringshistoria
- regleringar
- annonser
- Business Studies
- Företagsekonomi
- Ekonomisk historia
- Economic History
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas