SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-177143"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-177143" > The Effect of Parti...

The Effect of Partial Reinforcement in Programmed Instruction

Berglund, Gösta W. (författare)
Uppsala universitet,Samhällsvetenskapliga fakulteten
 (creator_code:org_t)
2006-07-09
1969
Engelska.
Ingår i: Programmed learning & educational technology. - : Informa UK Limited. - 0033-0396. ; 6:2, s. 102-108
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Three degrees of reinforcement in a 140‐frame program were provided by modifying the number of confirming answers. The effect was tested on 317 14‐year‐old children and measured with a criterion test immediately after the completion of the program and with the same criterion test delayed one month. Results indicated: (1) no statistically significant difference in immediate or delayed criterion test scores among students subjected to various reinforcement conditions, (2) a negative linear relationship between the time spent on the program and the percentage of confirmation provided, and (3) no evidence of dififerential effect among the various conditions on the subjects’ ratings of the degree of difficulty of the program.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Berglund, Gösta ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Programmed learn ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy