SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-204177"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-204177" > Development of B2B ...

  • Hadjikhani, AmjadUppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen (författare)

Development of B2B marketing theory

  • Artikel/kapitelEngelska2013

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier BV,2013
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-204177
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-204177URI
  • https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2013.03.011DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Despite the practice of B2B marketing dating back several thousand years, B2B marketing studies did not exist in significant numbers prior to the last three decades and we are now in the a stage of accelerated theory development. Contributions to B2B theory began at the end of the 1800s and in the early 1900s, but developments in the last decades have inspired this paper to study how the B2B marketing theory has evolved. The transition from an economic foundation to one built on the behavioral sciences and the recent wider applicability of B2B marketing theory towards other marketing fields is viewed in this paper as an exciting journey and is the focus of this paper. A historic development of the contributions reveals new knowledge on B2B research development and its applicability which is beneficial not only for researchers in B2B marketing research and industrial firms, but also other marketing fields.

Ämnesord och genrebeteckningar

  • B2B marketing
  • Historic development
  • Exchange and economic theory
  • Behavioral theory applications

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • LaPlaca, Peter (författare)
  • Uppsala universitetFöretagsekonomiska institutionen (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Industrial Marketing Management: Elsevier BV42:3, s. 294-3050019-85011873-2062

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Hadjikhani, Amja ...
LaPlaca, Peter
Artiklar i publikationen
Industrial Marke ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy