SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-207619"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-207619" > Designing "Open Edu...

Designing "Open Education" : How does the ICT-based system function as a new medium of participation for sustainability?

Asai, Ryoko, 1977- (författare)
Uppsala universitet,Avdelningen för visuell information och interaktion,Bildanalys och människa-datorinteraktion
 (creator_code:org_t)
Kolding : University of Southern Denmark, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: The possibilities of ethical ICT. - Kolding : University of Southern Denmark. - 9788792646729 ; , s. 33-36
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Information and communication technology (ICT) has developed and deployed rapidly since 1980’s. Until now ICT has been considered as one of the most important infrastructures in living in the present globalized society. Along with diffusion of personal computers and highly leveraging information on the web, the way of learning has been changing gradually. Hundreds universities, institutes and companies constructs and releases the “open education” platform based on ICT, for example iTunes U, TakingITGlobal and so on. These open education platforms are basically open for everyone who wants to learn by using contents on the website for free in so far as they can access the Internet. And the movement toward the construction and use of ICT-based education platform is supported by international organizations, such as the Centre for Educational Research and Innovation (CERI) in OECD and UNESCO’s project “the Virtual University and e-learning”.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Människa-datorinteraktion (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Human Computer Interaction (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap -- Medieteknik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences -- Media and Communication Technology (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Naturresursteknik -- Annan naturresursteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Environmental Engineering -- Other Environmental Engineering (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Filosofi, etik och religion -- Etik (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Philosophy, Ethics and Religion -- Ethics (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Filosofi, etik och religion -- Filosofi (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Philosophy, Ethics and Religion -- Philosophy (hsv//eng)

Nyckelord

education
information communication technology (ICT)
internet
openess
platform
social reality
sustainability
Human-Computer Interaction
Människa-dator interaktion

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy