SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-213841"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-213841" > Best practices in b...

  • Via, Allegra (författare)

Best practices in bioinformatics training for life scientists

  • Artikel/kapitelEngelska2013

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2013-06-25
  • Oxford University Press (OUP),2013
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-213841
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-213841URI
  • https://doi.org/10.1093/bib/bbt043DOI
  • https://res.slu.se/id/publ/56131URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The mountains of data thrusting from the new landscape of modern high-throughput biology are irrevocably changing biomedical research and creating a near-insatiable demand for training in data management and manipulation and data mining and analysis. Among life scientists, from clinicians to environmental researchers, a common theme is the need not just to use, and gain familiarity with, bioinformatics tools and resources but also to understand their underlying fundamental theoretical and practical concepts. Providing bioinformatics training to empower life scientists to handle and analyse their data efficiently, and progress their research, is a challenge across the globe. Delivering good training goes beyond traditional lectures and resource-centric demos, using interactivity, problem-solving exercises and cooperative learning to substantially enhance training quality and learning outcomes. In this context, this article discusses various pragmatic criteria for identifying training needs and learning objectives, for selecting suitable trainees and trainers, for developing and maintaining training skills and evaluating training quality. Adherence to these criteria may help not only to guide course organizers and trainers on the path towards bioinformatics training excellence but, importantly, also to improve the training experience for life scientists.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Blicher, Thomas (författare)
  • Bongcam Rudloff, ErikSwedish University of Agricultural Sciences,Sveriges lantbruksuniversitet,Uppsala universitet,Institutionen för immunologi, genetik och patologi,Institutionen för husdjursgenetik (HGEN),Department of Animal Breeding and Genetics(Swepub:slu)50410 (författare)
  • Brazas, Michelle D. (författare)
  • Brooksbank, Cath (författare)
  • Budd, Aidan (författare)
  • De Las Rivas, Javier (författare)
  • Dreyer, Jacqueline (författare)
  • Fernandes, Pedro L. (författare)
  • van Gelder, Celia (författare)
  • Jacob, Joachim (författare)
  • Jimenez, Rafael C. (författare)
  • Loveland, Jane (författare)
  • Moran, Federico (författare)
  • Mulder, Nicola (författare)
  • Nyroenen, Tommi (författare)
  • Rother, Kristian (författare)
  • Schneider, Maria Victoria (författare)
  • Attwood, Teresa K. (författare)
  • Uppsala universitetInstitutionen för immunologi, genetik och patologi (creator_code:org_t)
  • Sveriges lantbruksuniversitet

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Briefings in Bioinformatics: Oxford University Press (OUP)14:5, s. 528-5371467-54631477-4054

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy