SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-270079"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-270079" > Implications of ano...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00002516naa a2200313 4500
001oai:DiVA.org:uu-270079
003SwePub
008151221s2015 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-2700792 URI
024a https://doi.org/10.1109/FIE.2015.73442512 DOI
040 a (SwePub)uu
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a kon2 swepub-publicationtype
100a Pears, Arnoldu Uppsala universitet,Datorteknik,UpCERG4 aut0 (Swepub:uu)arpea179
2451 0a Implications of anonymous assessment
264 1a Piscataway, NJ :b IEEE Press,c 2015
338 a print2 rdacarrier
520 a The role of anonymous assessment in ensuring fair and equitable outcomes for students has been one of the major tenets of educational reform over the last few decades [1]. One of the major goals of these efforts is to reduce the impact of subconscious discriminatory behaviour in assigning grades based on perceptions of ability of gender or minority groups by the examiner. Recently however research has been emerging which challenges the widespread assumptions about the benefits of anonymity drawn from Newstead's work. Contrary results include the work of Dorsey and Colliver, 1995, in medical education, and Batten et al. 2013, who explore the impact of student reputation on assessment. These and many other studies conclude that anonymous assessment resulted in no apparent changes in assessment outcomes. In this paper we explore the implications of anonymity taking examples from educational settings where student anonymity is already an adopted practice. We discuss the positive and negative implications of student anonymity, and identify areas for future research.
650 7a NATURVETENSKAPx Data- och informationsvetenskap0 (SwePub)1022 hsv//swe
650 7a NATURAL SCIENCESx Computer and Information Sciences0 (SwePub)1022 hsv//eng
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng
700a Nylén, Alettau Uppsala universitet,Datalogi,UpCERG4 aut0 (Swepub:uu)any23056
710a Uppsala universitetb Datorteknik4 org
773t Proc. 45th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conferenced Piscataway, NJ : IEEE Pressg , s. 1404-1408q <1404-1408z 9781479984534
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-270079
8564 8u https://doi.org/10.1109/FIE.2015.7344251

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Pears, Arnold
Nylén, Aletta
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Proc. 45th ASEE/ ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy