SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-304292"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-304292" > A critical analysis...

LIBRIS Formathandbok  (Information om MARC21)
FältnamnIndikatorerMetadata
00002822naa a2200349 4500
001oai:DiVA.org:uu-304292
003SwePub
008161003s2016 | |||||||||||000 ||eng|
024a https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-3042922 URI
024a https://doi.org/10.1109/FIE.2016.77577152 DOI
040 a (SwePub)uu
041 a engb eng
042 9 SwePub
072 7a ref2 swepub-contenttype
072 7a kon2 swepub-publicationtype
100a Pears, Arnold,d 1964-u Uppsala universitet,Datorteknik,Datavetenskapens didaktik,UpCERG4 aut0 (Swepub:uu)arpea179
2451 0a A critical analysis of trends in student-centric engineering education and their implications for learning
264 1a Piscataway, NJ :b IEEE Press,c 2016
338 a print2 rdacarrier
520 a Student-centric education has emerged as a dominant aspect of Higher Education policy over the last two decades. Much has been written about the benefits of student active educational approaches, and applied educational research, for instance the meta-study of Hattie, places emphasis on student-centric learning practices that enhance achieved learning outcomes.Most existing studies have been evaluations of single courses. In contrast this study focusses on the complete study context of the learner, who typically is in the situation of reading two or three courses simultaneously.Our primary goal in this paper is to explore potential challenges as we attempt to scale up active learning to encompass the full curricula. We use a mixture of interview and survey data collected from staff, combined with course schedules and student input to explore some of the potential implications of mandating a student-centric approach over an entire curriculum.
650 7a NATURVETENSKAPx Data- och informationsvetenskapx Datavetenskap0 (SwePub)102012 hsv//swe
650 7a NATURAL SCIENCESx Computer and Information Sciencesx Computer Sciences0 (SwePub)102012 hsv//eng
650 7a SAMHÄLLSVETENSKAPx Utbildningsvetenskap0 (SwePub)5032 hsv//swe
650 7a SOCIAL SCIENCESx Educational Sciences0 (SwePub)5032 hsv//eng
653 a Datavetenskap med inriktning mot datavetenskapens didaktik
653 a Computer Science with specialization in Computer Science Education Research
700a Nylén, Alettau Uppsala universitet,Datalogi,Datavetenskapens didaktik,UpCERG4 aut0 (Swepub:uu)any23056
700a Daniels, Matsu Uppsala universitet,Datorteknik,Datavetenskapens didaktik,UpCERG4 aut0 (Swepub:uu)matsdnls
710a Uppsala universitetb Datorteknik4 org
773t Proc. 46th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conferenced Piscataway, NJ : IEEE Pressz 9781509017904
8564 8u https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-304292
8564 8u https://doi.org/10.1109/FIE.2016.7757715

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Pears, Arnold, 1 ...
Nylén, Aletta
Daniels, Mats
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Datavetenskap
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Proc. 46th ASEE/ ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy