SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-305814"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-305814" > Kunskapsbaserad mar...

  • Caesarius, Leon Michael,1971-Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen (författare)

Kunskapsbaserad marknadsföring

  • 1
  • BokSvenska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Lund :Studentlitteratur AB,2016
  • 280 s.
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-305814
  • ISBN:9789144094243
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-305814URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:svenska
  • Sammanfattning på:svenska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:bok swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig.Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser,prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hohenthal, Jukka,1965-Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen(Swepub:uu)jukkhohe (författare)
  • Uppsala universitetFöretagsekonomiska institutionen (creator_code:org_t)

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy