Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-305814" >
Kunskapsbaserad mar...
-
Caesarius, Leon Michael,1971-Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen
(författare)
Kunskapsbaserad marknadsföring
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Lund :Studentlitteratur AB,2016
-
280 s.
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-305814
-
ISBN:9789144094243
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-305814URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:svenska
-
Sammanfattning på:svenska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:vet swepub-contenttype
-
Ämneskategori:bok swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
I denna bok ligger fokus på hur den förändrade informationsteknologin påverkar sättet och möjligheterna att bedriva marknadsföring.Kunskapsbaserad marknadsföring handlar om att utnyttja ny digital teknologi och de möjligheter som digitaliseringen av vår vardag, av företagets verksamhet och av samhället i stort för med sig.Företag kan i dag i större grad fatta beslut som bygger på fakta och kunskap om sina kunder, snarare än bara på antaganden och intuition.Den nya kunskapsbaserade marknadsföringen skapar förutsättningar att fördela resurser,prognostisera och tillfredsställa kundbehov med ökad precision.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Hohenthal, Jukka,1965-Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen(Swepub:uu)jukkhohe
(författare)
-
Uppsala universitetFöretagsekonomiska institutionen
(creator_code:org_t)
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas