Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-310699" >
Om utbildningshisto...
Om utbildningshistoriens nytta och skada : Svensk utbildningshistorisk historiografi i nietzscheansk belysning
-
- Larsson, Esbjörn, 1968- (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier,Uppsala Studies of History and Education (SHED)
-
(creator_code:org_t)
- Köpenhamn : Selskabet for Skole- og Uddannelsehistorie, 2016
- 2016
- Svenska.
-
Ingår i: Uddannelseshistorie. - Köpenhamn : Selskabet for Skole- og Uddannelsehistorie. - 0900-226X. ; 50, s. 91-106
- Relaterad länk:
-
https://uddannelsesh...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Ämnesord
Stäng
Ämnesord
- HUMANIORA -- Historia och arkeologi -- Historia (hsv//swe)
- HUMANITIES -- History and Archaeology -- History (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- utbildningshistoria
- historiebruk
- historiografi
- Friedrich Nietzsche
- Herbert Butterfield
- Bror Rudolf Hall
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas