SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-311365"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-311365" > Knowledge and inter...

Knowledge and internationalization of returnee entrepreneurial firms

Bai, Wensong (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Department of Business Studies, Uppsala University
Johanson, Martin (författare)
Mittuniversitetet,Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Avdelningen för ekonomivetenskap och juridik,Mid Sweden University/Uppsala University
Martín Martín, Oscar (författare)
Uppsala universitet,Företagsekonomiska institutionen,Public University of Navarre, Navarre, Pamplona, Spain,Public University of Navarre/Uppsala University
 (creator_code:org_t)
Elsevier BV, 2017
2017
Engelska.
Ingår i: International Business Review. - : Elsevier BV. - 0969-5931 .- 1873-6149. ; 26:4, s. 652-665
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study aims to answer whether and how returnee entrepreneurs’ international experience and returnee entrepreneurial firms’ international market knowledge influence these firms’ internationaliza-tion. Anchored in a framework combining an entrepreneurial and knowledge-based view, we develop a model and four hypotheses on the relations between returnee entrepreneurs’ international experience, international market knowledge, international market commitment, and level of internationalization of the returnee entrepreneurial firm. Empirical evidence of the proposed model is derived from a recent sample of Chinese returnee SMEs in knowledge-intensive and high-technology industries. The main finding is that returnee entrepreneurs’ international experience nurtures international market knowledge of returnee entrepreneurial firms, which in turn has a positive effect on these firms’ international market commitment and level of internationalization. In terms of theory, the study extends our understanding of returnee entrepreneurial firms by uncovering the role of returnee entrepreneurs’ international experience and returnee firms’ international market knowledge during their initial and early international expansion.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

International new ventures
International experience
Internationalization
Knowledge-based view
Level of internationalization
Market commitment
Market knowledge
Returnee entrepreneurs
Business Studies
Företagsekonomi
Complex Systems – Microdata Analysis

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy