Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-31273" >
The Marketplace of ...
The Marketplace of Ideas : The Rhetoric and Politics of Tax Reform in Sweden and the United States
-
Bennett, W. Lance (författare)
-
- Åsard, Erik (författare)
- Uppsala universitet,Avdelningen Svenska institutet för nordamerikastudier (SINAS)
-
(creator_code:org_t)
- 1995
- 1995
- Engelska.
-
Ingår i: Polity. - 0032-3497 .- 1744-1684. ; XXVIII:1, s. 1-23
- Relaterad länk:
-
http://www.jstor.org...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- The article analyzes the politics and rhetoric of tax reform in the United States (1986) and Sweden (1990). The two cases show that loosely regulated idea markets may yield policies that are more uneven, less consistent with the rhetorical claims made for them, and less strongly supported by the public than is the case with tightly regulated idea markets.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Statsvetenskap -- Statsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Political Science -- Political Science (hsv//eng)
- HUMANIORA -- Annan humaniora -- Övrig annan humaniora (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Other Humanities -- Other Humanities not elsewhere specified (hsv//eng)
Nyckelord
- Tax reform
- political rhetoric
- American politics
- Swedish politics
- Political science
- Statsvetenskap
- Rhetoric
- Retorik
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
-
Polity
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas