Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-423476" >
Modersmålsundervisn...
Modersmålsundervisningens framväxt och utveckling
-
- Ganuza, Natalia, 1977- (författare)
- Uppsala universitet,Institutionen för nordiska språk
-
- Hyltenstam, Kenneth, 1945- (författare)
- Stockholms universitet, Centrum för tvåspråkighetsforskning
-
(creator_code:org_t)
- 1
- Lund : Studentlitteratur AB, 2020
- 2020
- Svenska.
-
Ingår i: Modersmål, minoriteter och mångfald. - Lund : Studentlitteratur AB. - 9789144133065 ; , s. 37-78
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Kapitlet redogör för modersmålsundervisningens framväxt och utveckling i Sverige i ett historiskt och samtida perspektiv. Dessutom ges en översikt över centrala teman och frågor i aktuell forskning om modersmålsundervisning. I kapitlets avslutande del identifieras några kunskapsområden som behöver utforskas närmare i framtida studier.
Ämnesord
- HUMANIORA -- Språk och litteratur -- Jämförande språkvetenskap och allmän lingvistik (hsv//swe)
- HUMANITIES -- Languages and Literature -- General Language Studies and Linguistics (hsv//eng)
Nyckelord
- modersmålsundervisning
- historisk framväxt
- aktuell forskning
- översikt
- Scandinavian Languages
- Nordiska språk
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas