Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-520106" >
On collegial delibe...
-
Bergh, Andreas,1964-Uppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi,Department of Education, Uppsala University, Uppsala, Sweden
(författare)
On collegial deliberation as a tool to counteract racism in education
- Artikel/kapitelEngelska2022
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2022
-
Routledge,2022
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-520106
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-520106URI
-
https://doi.org/10.1080/20004508.2022.2149088DOI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:oru:diva-102583URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
This paper analyses and discusses the possibilities and challenges ofcollegial mutual deliberation among teachers as a way of counteractingracism. It takes its starting point in research on teacher collaborationthat emphasises the importance of creating conditions locally forcritical discussions, building on knowledge from different perspectivesand going beyond simple solutions. With a focus on the practical, theidea of deliberative communication serves as a theoretical lens toanalyse discussions among eight teachers on their responses to racism.The study provides theoretical and empirical knowledge about thepotential contribution of collegial deliberation to developinga communicative teacher community that counteracts racism.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Englund, Tomas,1946-Örebro universitet,Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap,School of Humanities, Education and Social Sciences, Örebro University, Örebro, Sweden(Swepub:oru)ted
(författare)
-
Uppsala universitetInstitutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Education Inquiry: Routledge, s. 1-172000-4508
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas