SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:vti-7339"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:vti-7339" > Calibrating VISSIM ...

  • Li, ZhixiaUniversity of Wisconsin-Madison (författare)

Calibrating VISSIM roundabout model using a critical gap and follow-up headway approach

  • Artikel/kapitelEngelska2013

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Linköping :Statens väg- och transportforskningsinstitut,2013
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:vti-7339
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:vti:diva-7339URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Roundabouts have been continuously constructed in the U.S. in recent years, as studies have shown their capability of reducing crash risk and severity when compared with signalized intersections. Despite of the safety benefits offered by roundabouts, operational efficiency is required be analyzed when considering building roundabouts. As a prevailing simulation platform for modeling roundabouts, VISSIM have been widely applied in practice to facilitate analyzing the operational performance of roundabouts. Considering that an essential prerequisite to preparing a VISSIM roundabout model is to calibrate the model by adjusting VISSIM parameters, comprehensive calibration guidance is of great importance to practitioners. Previous calibration research has conducted qualitative analysis to study the impact of VISSIM parameters on roundabout capacity. However, parameter values based on field data and quantitative calibration guidelines are more helpful to facilitate fast and accurate modeling of roundabouts. This paper addresses these important needs. Speed trajectories of free-flow entering vehicles were collected in the field using a radar sensor. Location, length, speed distribution, and deceleration rate parameters for the VISSIM Reduced Speed Areas (RSA) were determined through the analysis of the radar data. The impact of VISSIM parameters on critical gap and follow-up headway was quantitatively analyzed through sensitivity analysis of minimum gap for PR, speed distribution and deceleration rate for RSA, and additive and multiplicative settings for the Wiedemann 74 model. Numerical guidelines for calibrating VISSIM roundabout models were ultimately developed, and validated via a case study.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • DeAmico, MichaelAECOM (författare)
  • Chitturi, Madhav V.University of Wisconsin-Madison (författare)
  • Bill, Andrea RUniversity of Wisconsin-Madison (författare)
  • Noyce, David AUniversity of Wisconsin-Madison (författare)
  • University of Wisconsin-MadisonAECOM (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the 16th International Conference Road Safety on Four ContinentsLinköping : Statens väg- och transportforskningsinstitut

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Li, Zhixia
DeAmico, Michael
Chitturi, Madhav ...
Bill, Andrea R
Noyce, David A
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Infrastrukturtek ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
VTI - Statens väg- och transportforskningsinstitut

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy