Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/102008" >
Inlärning och utvec...
Inlärning och utveckling. Barnet, förskolan och skolan
-
- Doverborg, Elisabet, 1947 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education
-
- Pramling, Ingrid, 1946 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education
-
Qvarsell, Birgitta (författare)
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Liber Förlag, 1987
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Så länge läraren inte förstår barns sätt att tänka, är det också mycket begärt att barn ska förstå lärarens intentioner med undervisningen. Här, i barns sätt att tänka, att tolka sin omvärld, måste verksamheten i förskola och skola ha sin utgångspunkt. Det hävdar författarna till denna bok och belyser sin uppfattning med många exempel ur aktuell forskning och observationer från förskola och skola. Författarna formulerar ett synsätt på pedagogisk verksamhet i förskola och skola. Boken ger en teoretisk bas att stå på, en handlingsberedskap för den som vill försöka omsätta detta synsätt i praktiken och - inte minst - ta förskolans pedagogiska program och grundskolans läroplan på allvar när det gäller att verksamheten ska utgå från barns erfarenheter och utveckling.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Nyckelord
- Små barns lärande
- utveckling
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas