Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/102008" >
Inlärning och utvec...
-
Doverborg, Elisabet,1947Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education
(författare)
Inlärning och utveckling. Barnet, förskolan och skolan
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Stockholm :Liber Förlag,1987
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/102008
-
https://gup.ub.gu.se/publication/102008URI
Kompletterande språkuppgifter
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:vet swepub-contenttype
-
Ämneskategori:bok swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Så länge läraren inte förstår barns sätt att tänka, är det också mycket begärt att barn ska förstå lärarens intentioner med undervisningen. Här, i barns sätt att tänka, att tolka sin omvärld, måste verksamheten i förskola och skola ha sin utgångspunkt. Det hävdar författarna till denna bok och belyser sin uppfattning med många exempel ur aktuell forskning och observationer från förskola och skola. Författarna formulerar ett synsätt på pedagogisk verksamhet i förskola och skola. Boken ger en teoretisk bas att stå på, en handlingsberedskap för den som vill försöka omsätta detta synsätt i praktiken och - inte minst - ta förskolans pedagogiska program och grundskolans läroplan på allvar när det gäller att verksamheten ska utgå från barns erfarenheter och utveckling.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Pramling, Ingrid,1946Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Department of Education(Swepub:gu)xprain
(författare)
-
Qvarsell, Birgitta
(författare)
-
Göteborgs universitetInstitutionen för pedagogik och didaktik
(creator_code:org_t)
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas