Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/103610" >
Naturorienterande ä...
Naturorienterande ämnen i årskurs 4. En analys av lärares och elevers uppfattningar om ämnesinnehåll och undervisning i TIMSS 2007.
-
- Frändberg, Birgitta, 1955 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Ämnesdidaktik,Department of Education, Unit for Subject Matter Education,University of Gothenburg
-
- Bach, Frank, 1958 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik, enheten för Ämnesdidaktik,Department of Education, Unit for Subject Matter Education,University of Gothenburg
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789185545728
- Skolverket, 2009
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa fler...
-
https://research.cha...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Sammanfattning 2: I rapporten analyseras lärares och elevers uppfattningar om ämnesinnehåll och undervisning i de naturorienterande ämnena i årskurs 4. Frågeställningar som belyses är hur de svenska kursplanerna fungerar som riktlinjer för undervisningen när det gäller innehåll och arbetssätt. Hur mycket tid som läggs på NO-undervisningen, vilka områden inom NO som ägnas störst uppmärksamhet och vilka arbetssätt man använder sig av undersöks också, liksom hur väl förberedda lärarna känner sig att undervisa i de olika ämnesområdena inom NO.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Internationella studier
- Naturorienterande ämnen
- No
- Naturkunskap
- Timss
- Grundskola
- Timss
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas