SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/132188"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/132188" > Invitations to cont...

Invitations to contextualizing teaching and learning: International and comparative studies on classroom interaction.

Foss Lindblad, Rita, 1953 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för globalisering och utveckling (GCGD),Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Gothenburg Centre for Globalization and Development (GCGD),Department of Education and Special Education
Lindblad, Sverker, 1946 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Centrum för globalisering och utveckling (GCGD),Department of Education and Special Education,Gothenburg Centre for Globalization and Development (GCGD)
 (creator_code:org_t)
2010
2010
Engelska.
Ingår i: Presentation at the LPS meeting in Melbourne, December 6-10, 2010.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In this memorandum we are outlining problems which we – from our point of view – consider as vital when dealing with notions of context in research on teaching and classroom interaction. We will firstly locate such notions within the Learner’s Perspective Study (LPS) and secondly within research discourses on classroom interaction. Thirdly, when dealing with mathematics education we will have a look on the systems of expertise that are working within this field – e.g. in terms of hegemonic discourses and globalization. It is our hope that our dealing with these problems will contribute to the work of LPS. One is to construct different ways to conceptualize context in LPS research problematics. Two is to develop and test notions of context in classroom interaction. And three is to engage in arguments concerning maths education processes.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

teaching
classroom interaction
comparative education

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Foss Lindblad, R ...
Lindblad, Sverke ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy