SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/149910"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/149910" > Who Cares about the...

Who Cares about the Carer? New Public Management in Sweden - the case of Health Call Centres

Andersson Bäck, Monica, 1969 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för socialt arbete,Department of Social Work
 (creator_code:org_t)
Brussels : P.I.E. Peter Lang, 2011
2011
Engelska.
Ingår i: Precarious Employment in Perspective. Old and New Challenges to Working Conditions in Sweden.. - Brussels : P.I.E. Peter Lang. - 9789052017303 ; , s. 165-194
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Monica Andersson Bäck analysed how call centre organisation and technology affect working life and are reflecting the fundamental conflicts of new ways of managing public sector organisations inspired by private business with commercial objectives, also mentionned as New Public Managment (NPM). Like call centres in general, the health call centre is built on the attempt to acheive fundamental as well as contradictory goals simultaneously: a routinisation and standardisation aimed at rationalisation and cost-efficiency, and a more accessible, comprehensive, user-friendly and reliable health care service day and night, all year around. It is worth noticing that the precariousness in the health care service ressembles precariousness in retailing, In both sectors the consumers are privileged. This previlige is based on the consumers being part of an employment system that requires a certain service level in society, a service level that should be offered by someone. This highlights the problems of how precariousness creates different employment systems for different groups of employees. At the same time, the health call centre reflects an opposite picture to the general call centre, requiring flexibility, problem-solving and tailored relations with the care-seeker. Theoretical or a higher-order contextual knowledge, as well as social and analytical skills, are needed in order to identify symptoms, solve problems and give advice. Health call centre means controlled work that is also borderless, requiring the telenurses to set the definitive frontiers of their duty, if possible?

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Övrig annan samhällsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- Other Social Sciences not elsewhere specified (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)

Nyckelord

tele-nursing
health call centre
New Public Management
contradictions

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson Bäck, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Annan samhällsve ...
och Övrig annan samh ...
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Omvårdnad
Artiklar i publikationen
Precarious Emplo ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy