SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/183767"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/183767" > Renaissance or a ba...

Renaissance or a backward step? Disparities and tensions in two new Swedish pathways in VET

Henning Loeb, Ingrid, 1962 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education,Göteborgs Universitet, Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Berglund, Ingrid, 1954 (författare)
Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,VET/YL
 (creator_code:org_t)
Wagga Wagga, N.S.W. eContent Management Pty Ltd, 2013
2013
Engelska.
Ingår i: International Journal of Training Research. - Wagga Wagga, N.S.W. : eContent Management Pty Ltd. - 1448-0220 .- 2204-0544. ; 11:2, s. 134-149
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article builds on results from studies of two new pathways in Swedish upper secondary VET. A major reform was launched in 2011 and the restructuring was presented by the Minister of Education as a 'renaissance for VET education'. The conclusion of the Upper Secondary Commission is that 'students shall be more specialised within their vocational or study area compared to today's vocationally oriented programmes'. We conceptualize the restructured upper secondary VET and these two new educational pathways as a new 'VET practice architecture'. Apprenticeship Education and Vocational Introduction are both regarded as alternatives to school-based VET, particularly beneficial for students with ‘practical' learning styles and as alternatives for students who lack the motivation to study in regular VET programmes. The results from the empirical studies show a landscape of disparities and tensions and the vocational learning taking place challenges the notion of a 'renaissance for VET education'.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

VET reform
Access to Higher education
Quality in VET
Apprenticeship education
New VET pathways
VET reform

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy