Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/184036" >
Public interest or ...
Public interest or self-interest? How professional journalism attracts future journalists
-
- Andersson, Ulrika, 1977 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG),Inst för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet
-
- Wadbring, Ingela, 1964 (författare)
- Mittuniversitetet,Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap
-
(creator_code:org_t)
- 2013
- 2013
- Engelska.
-
Ingår i: Future of Journalism Conference, Cardiff, Sept. 12-13, 2013.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Ämnesord
Stäng
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
Nyckelord
- public interest
- self-interest
- generational belonging
- commercialisation
- journalism students
- future journalists
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)