Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/194454" >
Developing mathemat...
Developing mathematical competence: From the intended to the enacted curriculum
-
- Boesen, Jesper, 1971 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM
-
- Helenius, Ola, 1970 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM,Göteborgs universitet och Örebro universitet
-
- Bergqvist, Ewa (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
-
visa fler...
-
- Bergqvist, Tomas, 1962- (författare)
- Umeå universitet,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap,Umeå universitet, Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM)
-
- Lithner, Johan (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
-
- Palm, Torulf (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik
-
- Palmberg, Björn (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för matematik och matematisk statistik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Umeå universitet, Institutionen för matematik och matematisk statistik
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- Elsevier BV, 2013
- 2013
- Engelska.
-
Ingår i: Journal of Mathematical Behavior. - : Elsevier BV. - 0732-3123 .- 1873-8028. ; 33:1, s. 72-87
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This study investigates the impact of a national reform in Sweden introducing mathematical competency goals. Data were gathered through interviews, classroom observations, and online surveys with nearly 200 teachers. Contrasting to most studies of this size, qualitative analyses were conducted. The results show that teachers are positive to the message, but the combination of using national curriculum documents and national tests to convey the reform message has not been sufficient for teachers to identify the meaning of the message. Thus, the teachers have not acquired the functional knowledge of the competence message required to modify their teaching in alignment with the reform. The results indicate that for complex reform messages, such as the competency message, to have intended impact on classroom practice, special attention needs to be put on the clarity of the message. To have high-stakes tests, for example, does not alone seem to be sufficient. © 2013 Elsevier Inc.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- Classroom observation
- Conceptual belief change
- Interpretation of competency goals
- Learning opportunities
- Mathematical competence
- Reform
- Teacher interviews
- Mathematical competence Interpretation of competency goals Reform Learning opportunities
- didactics of mathematics
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas