Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/227739" >
On the pedagogy of ...
On the pedagogy of pharmacological communication: a study of final semester health science students.
-
- Zetterqvist, Ann, 1957 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies,University of Gothenburg, Sweden
-
- Aronsson, Patrik, 1983 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för farmakologi,Institute of Neuroscience and Physiology, Department of Pharmacology,University of Gothenburg, Sweden
-
- Hägg, Staffan (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för läkemedelsforskning,Medicinska fakulteten,Region Östergötland, Klinisk farmakologi
-
visa fler...
-
- Kjellgren, Karin I, 1950 (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för omvårdnad,Medicinska fakulteten
-
- Reis, Margareta (författare)
- Linköpings universitet,Avdelningen för läkemedelsforskning,Medicinska fakulteten
-
- Tobin, Gunnar, 1954 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för farmakologi,Institute of Neuroscience and Physiology, Department of Pharmacology,University of Gothenburg, Sweden
-
- Booth, Shirley (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies,University of Gothenburg, Sweden; University of Witwatersrand, South Africa
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2015-10-26
- 2015
- Engelska.
-
Ingår i: BMC medical education. - : Springer Science and Business Media LLC. - 1472-6920. ; 15:1
- Relaterad länk:
-
https://bmcmededuc.b...
-
visa fler...
-
https://liu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://gup.ub.gu.se...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- There is a need to improve design in educational programmes for the health sciences in general and in pharmacology specifically. The objective of this study was to investigate and problematize pharmacological communication in educational programmes for the health sciences.
Ämnesord
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Medicinska och farmaceutiska grundvetenskaper -- Farmakologi och toxikologi (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Basic Medicine -- Pharmacology and Toxicology (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Klinisk medicin (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Clinical Medicine (hsv//eng)
Nyckelord
- Pharmacology; Education; Communication; Phenomenography; Case description
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas