SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/249891"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/249891" > Travel for the sake...

Travel for the sake of food

Andersson, Tommy D., 1947 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centrum för turism,Department of Business Administration, Marketing Group,Centre for Tourism
Mossberg, Lena, 1956 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Centre for Tourism,Department of Business Administration, Marketing Group
 (creator_code:org_t)
2016-11-30
2017
Engelska.
Ingår i: Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. - : Informa UK Limited. - 1502-2250 .- 1502-2269. ; 17:1, s. 44-58
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study addresses the need for more knowledge about the growing number of food tourists. The objective is to describe the effects of enduring food involvement on consumers’ behaviour in terms of food consumption, food-related activities and travel. The theoretical concepts of involvement, gastronomic identity and travel motives are elaborated to model the causes and effects of food involvement. Five proposals are suggested about involvement having effects on consumers’ identities, attitudes, motivations and travel behaviour. The five proposals are tested by first identifying a category of “food enthusiasts” defined as the top 25% in a population of urban citizens in terms of enduring food involvement and second by comparing “food enthusiasts” to other consumers. All five proposals are strongly supported by survey data. Practical implications are that destination management organizations and restaurants, as well as tourism attractions serving food, cannot ignore that a large segment of the urban population is highly involved in food. There are many good reasons to serve food that fulfils normal criteria for sustainable food, that is healthy and that is locally produced.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Enduring involvement
gastronomic identity
food tourism
Sweden.

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Tommy ...
Mossberg, Lena, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy