Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/258181" >
Jacob and Martin: D...
Jacob and Martin: Developing digital technology competence in physical education teacher education
-
- Barker, Dean, 1977 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för kost- och idrottsvetenskap,Department of Food and Nutrition, and Sport Science,University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
-
- Nielsen, Jens B., 1962 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för kost- och idrottsvetenskap,Department of Food and Nutrition, and Sport Science
-
- Wahlström, Martin (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för kost- och idrottsvetenskap,Department of Food and Nutrition, and Sport Science,University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
-
visa fler...
-
- Barker-Ruchti, Natalie, 1971 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för kost- och idrottsvetenskap,Department of Food and Nutrition, and Sport Science,University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
-
- Carlén, Urban (författare)
- University West, Trollhättan, Sweden,University of West, Sweden
-
- Maivorsdotter, Ninitha (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för hälsa och lärande,Forskningsspecialiseringen Hälsa och Lärande,Fysisk aktivitet, IT och hälsa, Physical Activity, IT and Health
-
- Nielsen, Jacob (författare)
- University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2016-11-10
- 2016
- Engelska.
-
Ingår i: Digital Technologies and Learning in Physical Education. - Abingdon, Oxon ; New York, NY : Routledge, 2016. | : Routledge. - 9781315670164 - 9781138947283 - 9781138947290 ; , s. 231-246
- Relaterad länk:
-
https://www.routledg...
-
visa fler...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
https://doi.org/10.4...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This chapter provides an illustration of how digital technologies (DTs) are experienced by Physical Education Teacher Education (PETE) students. The illustration is based on the reflections of two students at the University of Gothenburg, Sweden. The students received an assignment that involved demonstrating how a specific DT could be implemented. Three perspectives of the practitioners' experiences are provided. A Deweyan perspective shows how the students and their situations are transformed by DTs. A Foucauldian perspective focuses on the regulating aspects of technology. An applied Information Technology perspective demonstrates how DTs become part of the social practices of physical education. © 2017 Ashley Casey, Victoria A. Goodyear and Kathleen M. Armour. All rights reserved.
Ämnesord
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Idrottsvetenskap (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Sport and Fitness Sciences (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)
Nyckelord
- Fysisk aktivitet, idrott, hälsa och digital teknik
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas