SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/259625"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/259625" > How should one teach?

Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Teaching about rape in war and genocide does not fit neatly within the conventional disciplinary boundaries that typically govern curricula and teacher training. The challenge, then, is how to teach in ways that take advantage of disciplinary expertise while still understanding that every disciplinary approach has shortcomings and none will be sufficient alone. This chapter illustrates how particular perspectives and disciplinary orientations enhance good teaching and sound learning about rape in war and genocide. It also shows how interdisciplinary approaches are necessary for that outcome. In addition, the chapter underscores that the teacher's individual identity and teaching style will greatly affect the impact on students. © The Editor(s) 2016. All rights reserved.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Statsvetenskap -- Globaliseringsstudier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Political Science -- Globalisation Studies (hsv//eng)

Nyckelord

Data
Documents
Film
Interdisciplinary study
Stories
Testimonies

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy