SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/262701"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/262701" > Democracy in partic...

Democracy in participatory place branding: a critical approach

Jernsand, Eva Maria, 1967 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Mistra Urban Futures,Centrum för turism,Department of Business Administration, Marketing Group,Centre for Tourism
Kraff, Helena, 1983 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan för design och konsthantverk,Mistra Urban Futures,School of Design and Crafts
 (creator_code:org_t)
Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge, 2017
2017
Engelska.
Ingår i: Inclusive place branding; critical perspectives on theory and practice. - Abingdon, Oxon; New York, NY : Routledge. - 9781315620350 ; , s. 11-22
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Consensus is considered a central construct of participatory place branding. Stakeholders are involved in a consultative manner, with the aim to sift out the essence of a place in the form of a coherent identity. However, in related fields, such as public governance, design, architecture and urban planning, consensus is acknowledged as highly problematic. The risk is that self-interested, powerful individuals marginalize weaker groups, and that complex matters are kept under the surface. This chapter challenges the democratic legitimacy of consensus in place branding, claiming that it stands in contrast to the multifaceted and changeable nature of places, to democracy as a space where a multitude of voices are heard, and to participation as a continuous, profound practice. It is the pluralistic nature of places that make them interesting, thus place branding should be understood as a relationship-builder for place development, where critical issues, internal divisions and multiplicity are addressed.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Konst -- Design (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Arts -- Design (hsv//eng)

Nyckelord

participatory place branding; consensus; democratic legitimacy; governance

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Jernsand, Eva Ma ...
Kraff, Helena, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
HUMANIORA
HUMANIORA
och Konst
och Design
Artiklar i publikationen
Inclusive place ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy