Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/282349" >
Critical literacy a...
-
Alford, Jennifer
(författare)
Critical literacy as legitimate knowledge. The importance of teacher agency.
- Artikel/kapitelEngelska2019
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
London and New York :Routledge,2019
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/282349
-
https://gup.ub.gu.se/publication/282349URI
Kompletterande språkuppgifter
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:kap swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Re-imagining Education for Democracy takes up the unfinished project of resisting the de-democratisation of education and growing levels of social and educational inequality. Where are the spaces for change and articulating hopeful alternatives? How might we imagine and produce different futures? What are the opportunities for affirmative interference, and how could we produce a more sustainable re-imagining and re-doing of the critical project of education?
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Schmidt, CatarinaGothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xsccat
(författare)
-
Lyngfelt, Anna,1965Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xlynan
(författare)
-
Göteborgs universitetInstitutionen för didaktik och pedagogisk profession
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Re-imagining education for democracy. S. Riddle and M. W. Apple (red.)London and New York : Routledge, s. 92-1119780367197124
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas