Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/283026" >
Theorising compassi...
-
Barton, Georgina
(författare)
Theorising compassion and empathy in educational contexts: What are compassion and empathy and why are they important?
- Artikel/kapitelEngelska2019
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2019-07-18
-
Cham :Palgrave,2019
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/283026
-
https://gup.ub.gu.se/publication/283026URI
-
https://doi.org/10.1007/978-3-030-18925-9_1DOI
Kompletterande språkuppgifter
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:kap swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
Compassion and empathy are important attributes in supporting social and cultural cohesion, yet there is limited research on how we can teach compassion and empathy in schools. Similarly, it is important to show compassion and empathy towards teachers in supporting their everyday work in a complex world. This chapter therefore shares past research that has explored how researchers have analysed various features of learning and teaching compassion and empathy. This includes a number of models of compassion and empathy. It will also outline the contributions to this book.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Garvis, Susanne,1981Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning(Swepub:gu)xgarsu
(författare)
-
Göteborgs universitetInstitutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Compassion and Empathy in Educational Contexts. Barton G., Garvis S. (red.)Cham : Palgrave, s. 3-149783030189242
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas