SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/288258"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/288258" > The Impact of Educa...

The Impact of Education Policies on Socioeconomic Inequality in Student Achievement: A Review of Comparative Studies. : In Socioeconomic Inequality and Student Outcomes. Cross-National Trends, Policies, and Practices. Eds: Louis Volante., Sylke V. Schnepf., John Jerrim., Don A. Klinger

Strietholt, Rolf (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Gustafsson, Jan-Eric, 1949 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Hogrebe, Nina (författare)
visa fler...
Rolfe, Victoria, 1987 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Rosén, Monica, 1962 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Steinmann, Isa (författare)
Yang Hansen, Kajsa, 1969 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2019-09-01
2019
Engelska.
Ingår i: Education Policy & Social Inequality, vol 4.. - Singapore : Springer Nature. - 2520-1476 .- 2520-1484. - 9789811398629 ; , s. 17-38
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter reviews international comparative studies on the determinants of socioeconomic inequality in student performance. We were interested in studies of explanatory variables that are amenable to educational policy interventions. To identify such publications, we developed a comprehensive search strategy and conducted an electronic search based on six databases. We also manually searched two existing hand-picked reviews. After duplicates were removed, the search resulted in 814 references, of which a total of 35 studies met the eligibility criteria. The included studies investigated diverse topics such as learning environments inside and outside of school, educational expenditure, teacher education, autonomy, accountability, differentiation, and competition from private schools. Most studies are descriptive in nature and their findings are sometimes ambiguous. Despite these limitations, we tentatively conclude that the opportunity of choice reinforces inequality. Measures that target social selection can be effective.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Student achievement
Socioeconomic status
Inequality
Comparative analysis

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy