Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/294073" >
Lärare har digital ...
Lärare har digital kompetens men varierad tillgång till tekniken - Förskoleklassens olika förutsättningar
-
- Skantz Åberg, Ewa, 1965 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Lantz-Andersson, Annika, 1961 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
- Lundin, Mona, 1976 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
visa fler...
-
- Williams, Pia, 1961 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2020
- Svenska.
-
Ingår i: Skolporten.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Digitaliseringen av skolan och Coronavirusets framfart ställer förskoleklassens verksamhet inför särskilda prövningar. I en enkät som utformats av fyra forskare vid Göteborgs universitet, uttrycker lärare som undervisar i förskoleklass en frustration över att de glöms bort i skolans diskussioner om eventuell distansundervisning och att den digitala utrustningen är begränsad. ”Jag har kompetensen men inte tillgång till verktygen”, skriver exempelvis en lärare.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- lärares professionella digitala kompetens
- distansundervisning
- digitalisering
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)