Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/295439" >
Positiv specialpeda...
Positiv specialpedagogik. Teorier och tillämpningar
-
- Swärd, Ann-Katrin (redaktör/utgivare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
-
- Reichenberg, Monica, 1950 (redaktör/utgivare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
-
Fischbein, Siv (redaktör/utgivare)
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789144137544
- Lund : Studentlitteratur, 2020
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Boken belyser olika teorier i relation till lärande och undervisning. I de olika delarna ges exempel på hur läs- och skrivundervisning kan varieras beroende på elevens behov. De exempel på lektionsplanering som belyses är valda från olika skolor och länder. Detta då vi anser det är viktigt att vara uppdaterad inom både forskning och beprövad erfarenhet även i ett internationellt sammanhang. Programmering och digitalt arbete i olika verksamheter i enlighet med läroplanen finns med. Olika perspektiv och arbetssätt när det gäller läs- och skrivundervisning samt bedömning är viktigt delar när elever är i behov av särskilt stöd. I ett kapitel beskriver en person hur livet kan vara när stödbehovet är stort.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
Nyckelord
- Self-efficacy
- Läsa och skriva
- Visuellt och funktionellt läsande
- Implicita teorier
- Specialundervisning
- Special education
- Students in need of extra support
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- sam (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas