SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/297172"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/297172" > Dialogical Family G...

Dialogical Family Guidance (dfg)-Development and implementation of an intervention for families with a child with neurodevelopmental disorders

Cavonius-Rintahaka, Diana (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gillbergcentrum,Gillberg Neuropsychiatry Centre
Liisa, A. A. (författare)
Billstedt, Eva, 1961 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gillbergcentrum,Gillberg Neuropsychiatry Centre
visa fler...
Gillberg, Christopher, 1950 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Gillbergcentrum,Gillberg Neuropsychiatry Centre
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2020-09-17
2021
Engelska.
Ingår i: Nursing Open. - : Wiley. - 2054-1058. ; 8:1, s. 17-28
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Aim: To describe the development and implementation of a Dialogical Family Guidance (DFG) intervention, aimed at families with a child with neurodevelopmental disorders (NDD). Design: The DFG components are presented and the content of a DFG training course. Professionals' experiences after the DFG training were evaluated. Methods: Dialogical Family Guidance development phases and implementation process are examined. The Revised Standards for Quality Improvement Reporting Excellence checklist (SQUIRE 2.0) was used to provide a framework for reporting new knowledge. Results: The DFG training course seemed to increase possibilities of a more independent role as a nurse to deliver the DFG family intervention. The project showed that the use of dialogue can be difficult for some professionals. Analysis of the questionnaire completed after DFG training reported a high level of satisfaction. DFG training offered a new approach to deliver knowledge and understanding to families using dialogue, including tailored psychoeducation and emotional and practical guidance.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Klinisk medicin -- Psykiatri (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Clinical Medicine -- Psychiatry (hsv//eng)

Nyckelord

dialogue
family
implementation
intervention
neurodevelopmental
disorders
parents
attention-deficit/hyperactivity disorder
autism spectrum disorders
parent education
therapeutic conversation
controlled-trial
young-children
adhd
adolescents
health
psychoeducation
Nursing

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Cavonius-Rintaha ...
Liisa, A. A.
Billstedt, Eva, ...
Gillberg, Christ ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Omvårdnad
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Klinisk medicin
och Psykiatri
Artiklar i publikationen
Nursing Open
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy