SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/299310"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/299310" > Professional develo...

Professional development of Syrian refugee women: proceeding with a career within education

Bradley, Linda, 1961 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL),Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Pedagogical Development and Interactive Learning (PIL),Department of Education, Communication and Learning
Bahous, Rima (författare)
Albasha, Ali (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande,Department of Education, Communication and Learning
 (creator_code:org_t)
2022
2022
Engelska.
Ingår i: Studies in Continuing Education. - 0158-037X .- 1470-126X. ; 44:1, s. 155-172
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • © 2020 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group. This research investigates professional development with Syrian refugee women teachers settled in Lebanon and Sweden. Both countries offer professional training programmes for migrant teachers, enabling them to proceed with their careers. The purpose is to investigate how moving to a new country calls for an opportunity to engage in practice development and the role digital literacy plays in the refugees’ lives. We conducted interviews with twenty women in Lebanon and Sweden. The outcomes show that engaging in further career development is empowering and beneficial for strengthening and developing teaching and learning skills, and mobile literacy plays a role in overcoming the language barrier.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Annan samhällsvetenskap -- Internationell migration och etniska relationer (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Other Social Sciences -- International Migration and Ethnic Relations (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)

Nyckelord

digital literacy
Lebanon
refugees
Sweden
teachers
women

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy