SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/300095"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/300095" > Shifting to team-ba...

  • Bolander Laksov, KlaraStockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik,Karolinska Institutet, Sweden (författare)

Shifting to team-based faculty development: a programme designed to facilitate change in medical education

  • Artikel/kapitelEngelska2022

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2020-11-26
  • Informa UK Limited,2022

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/300095
  • https://gup.ub.gu.se/publication/300095URI
  • https://doi.org/10.1080/07294360.2020.1841122DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-189348URI
  • http://kipublications.ki.se/Default.aspx?queryparsed=id:145268180URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The value of traditional faculty development programmes has been questioned regarding its effectiveness in transforming clinical education. Rather than training faculty separately from their colleagues, the faculty development programme described in this paper presented an opportunity for teams of faculty to improve clinical education by developing tools grounded in medical education research. The five participating teams were interviewed in focus groups at the end of the programme and followed up with emails and phone calls three years after the end of the programme. The interview data were analysed according to conventional content analysis. Immediately after completion of the programme, all teams had managed to implement their tools, and three years later, four were still in use. The study demonstrates that critical success factors for faculty development to transform change in practice included a design focused on a stepwise, longitudinal programme; coaching of teams; management and peer engagement, and programme days that created space for reflection, development, and discussion.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Elmberger, AgnesKarolinska Institutet (författare)
  • Liljedahl, MatildaGothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för medicin,Institute of Medicine(Swepub:gu)xlilmj (författare)
  • Björck, ErikKarolinska Institutet (författare)
  • Stockholms universitetInstitutionen för pedagogik och didaktik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Higher Education Research and Development: Informa UK Limited41:2, s. 269-2830729-43601469-8366

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy