SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/307984"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/307984" > Red, yellow, or gre...

Red, yellow, or green? Do consumers’ choices of food products depend on the label design?

Carlsson, Fredrik, 1968 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CARe - Centrum för antibiotikaresistensforskning,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Department of Economics,Centre for antibiotic resistance research, CARe,CECAR - Centre for Collective Action Research
Kataria, Mitesh, 1978 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CECAR - Centre for Collective Action Research,Department of Economics
Lampi, Elina, 1967 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CARe - Centrum för antibiotikaresistensforskning,CECAR - Centre for Collective Action Research,Department of Economics,Centre for antibiotic resistance research, CARe
visa fler...
Nyberg, Erik (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för nationalekonomi med statistik,Department of Economics
Sterner, Thomas, 1952 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,CARe - Centrum för antibiotikaresistensforskning,Institutionen för nationalekonomi med statistik,CeCAR - Centrum för studier av kollektivt handlande,Centre for antibiotic resistance research, CARe,Department of Economics,CECAR - Centre for Collective Action Research
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2021-08-24
2022
Engelska.
Ingår i: European Review of Agricultural Economics. - : Oxford University Press (OUP). - 0165-1587 .- 1464-3618. ; 49:5
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Using a stated preference survey, we investigate to what extent consumers are willing to make costlier food consumption choices to decrease damages to health, the environment, and animal well-being. In particular, we investigate how the graphic design of the labels affects choice behaviour by comparing traffic–light and greyscale labels and plain-text description with each other. We found that the red colour in traffic lights seems to strengthen respondents’ preferences for avoiding the worst level of a collective attribute such as climate impact or antibiotics use, while the green colour strengthened preferences for the more private attribute, namely healthiness. On average, the price premiums for a green label compared with a red label is 52per cent for healthiness, 64per cent for both animal welfare and antibiotics, and 20per cent for climate impact.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy