SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/310930"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/310930" > What do teachers re...

  • Lifmark, DavidGothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies (författare)

What do teachers regard as opportunities respective difficulties/obstacles when teaching ethics based in fiction stories?

  • Artikel/kapitelEngelska2021

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2021

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/310930
  • https://gup.ub.gu.se/publication/310930URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The aim of this RE paper of the EthiCo II-project is to present findings about five teachers’ experiences during an academic year when teaching ethics based on fiction stories. Their experiences about opportunities and difficulties are examined in relation to the theories of Martha C Nussbaum. The empirical data has been produced through two interviews with each of the participating teachers, in all 10 interviews, and notes from meetings where the fiction based teaching about ethics has been prepared. The teachers participating in the study teach RE and are working at three different schools in three different types of municipalities. Three of the teacher teach grade 8 students (14 years) and two of the teachers teach grade 5 students (11 years). The interviews are transcribed and the analyses of the interviews were informed by thematic interpretation procedures. The preliminary findings show that the obstacles often are related to practical problems, for example, to get opportunity to have lessons long enough for the students’ discussions, but also to find good literature that give the students opportunities to widen their understanding about a good life and society. Example of opportunities that the teachers emphasize is the students engagement in the fiction stories and that they bring general competences from the discussions about the ethical content in the fiction texts to other subjects than RE, competences as for example to take other persons perspective and to analyse.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Lilja, Annika,1963Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies(Swepub:gu)xlannl (författare)
  • Göteborgs universitetInstitutionen för didaktik och pedagogisk profession (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:International Seminar on Religious Education and Values

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Lifmark, David
Lilja, Annika, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy