Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/31273" >
Att sälja en dröm: ...
Att sälja en dröm: Om spelreklam och dess påverkan
-
- Binde, Per, 1956 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för forskning om offentlig sektor (CEFOS),Center for Public Sector Research (CEFOS)
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Statens folkhälsoinstitut, 2005
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I boken presenteras fakta om svensk spelreklam och en genomgång görs av internationell forskning på området. Det görs även en kritisk granskning av reklamen och forskningen kring den. Boken vänder sig i första hand till dem som kommer i kontakt med spelmissbruk i sitt arbete, antingen indirekt i rollen som politiker eller forskare eller mer direkt i någon form av stöd- eller behandlingsarbete. Författare är socialantropologen fil. dr Per Binde vid Centrum för forskning om offentlig sektor (CEFOS) vid Göteborgs Universitet. Rapporten ingår som ett led i den forskning som Statens folkhälsoinstitut stöder om spel och spelberoende i Sverige.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications (hsv//eng)
- MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP -- Hälsovetenskap -- Folkhälsovetenskap, global hälsa, socialmedicin och epidemiologi (hsv//swe)
- MEDICAL AND HEALTH SCIENCES -- Health Sciences -- Public Health, Global Health, Social Medicine and Epidemiology (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Sociologi -- Socialantropologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Sociology -- Social Anthropology (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Statsvetenskap -- Studier av offentlig förvaltning (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Political Science -- Public Administration Studies (hsv//eng)
Nyckelord
- spel
- spelmissbruk
- spelberoende
- reklam
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)