SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/317095"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/317095" > From process to obj...

From process to object in teachers' introductory algebra discourse

Johansson, Helena, 1971- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för matematik och ämnesdidaktik
Kilhamn, Cecilia, 1963 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Nationellt Centrum för matematikutbildning, NCM,National Center for Mathematics Education, NCM,University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden
 (creator_code:org_t)
2022-05-25
2022
Engelska.
Ingår i: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. - : Informa UK Limited. - 0020-739X .- 1464-5211.
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Generalization is one of the core aspects of algebraic thinking, and research literature points to the importance of objectification when generalizing mathematical discourses. To increase the field's understanding of the objectification process in various algebra discourses, our study analyses Grade 6 teachers' use of words, symbols, routines and narratives when they introduce various algebraic concepts. Our results show that there exist instances of objectification in the teachers' discourses, but these are all implicit, which can make them difficult for students to notice. Thus, teachers need to be made more aware of the importance of making the objectification process explicit. Furthermore, our results show that instances of objectification are tightly connected to the use of formal algebraic symbols. This highlights the importance of the transition from concrete/iconic to formal/arbitrary representations.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
NATURVETENSKAP  -- Matematik (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Mathematics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Mathematical discourse
mathematical symbolization
objectification
thinking
classroom
Education & Educational Research
Mathematical discourse

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Johansson, Helen ...
Kilhamn, Cecilia ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Matematik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
Artiklar i publikationen
International Jo ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet
Mittuniversitetet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy