SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/318507"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/318507" > Experience-based le...

Experience-based learning through archaeological information panels: Using heritage interpretation

Persson, Maria, 1976 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för turism,Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL),Centrum för kritiska kulturarvsstudier (CCHS),Institutionen för historiska studier,Centre for Tourism,Pedagogical Development and Interactive Learning (PIL),Centre for Critical Heritage Studies (CCHS),Department of Historical Studies
Synnestvedt, Anita, 1956 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för kritiska kulturarvsstudier (CCHS),Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL),Centrum för turism,Institutionen för historiska studier,Centre for Critical Heritage Studies (CCHS),Pedagogical Development and Interactive Learning (PIL),Centre for Tourism,Department of Historical Studies
 (creator_code:org_t)
London : Routledge, 2022
2022
Engelska.
Ingår i: In: E. M. Jernsand, M. Persson, E. Lundberg (Eds.), Tourism, Knowledge and Learning: Conceptual Development and Case Studies. - London : Routledge. - 9781003293316 ; , s. 58-75
  • Bokkapitel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This chapter discusses information panels as a channel for communicating archaeological knowledge to the tourist. Looking back at a hundred-year-old tradition of archaeological information panels, we can see there is a need to develop information panels in order for them to be more engaging and consequently to contribute to experience-based learning for the tourist. The authors put forward the concept of heritage interpretation as a way of producing new insights and ways of working with information panels. The goal of heritage interpretation is to make heritage meaningful and relevant to an audience on a personal and emotional level. This should be done in a way that stimulates them to reflect and to be surprised, provoked and amused. According to the TORE model, successful heritage interpretation should have a clear theme and be well organized, relevant to the audience and enjoyable. The results of our study show that the focus for developing information panels should be on getting familiar with the audience and their prior knowledge, and to abandon the major mission of informing the visitor. To accomplish experience-based learning with information panels as interpretive media, panels should be regarded more as a means of opening doors to experience archaeological heritage.

Ämnesord

HUMANIORA  -- Historia och arkeologi (hsv//swe)
HUMANITIES  -- History and Archaeology (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business (hsv//eng)

Nyckelord

Heritage studies
Archaeology
Heritage interpretation
experience-based learning
transformational learning
transformational tourism
tourism experiences
learning destination
TORE-model.

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Persson, Maria, ...
Synnestvedt, Ani ...
Om ämnet
HUMANIORA
HUMANIORA
och Historia och ark ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
Artiklar i publikationen
In: E. M. Jernsa ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy