Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/319867" >
Förmåga till lärand...
Förmåga till lärande, kognitiva förmågor och studiestrategier
-
- Leifler, Emma (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
-
(creator_code:org_t)
- 2022
- 2022
- Svenska.
-
Ingår i: Folhögskoleforum, 2022 10 31, Stockholm.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Andelen deltagare i behov av stöd på folkhögskolans långa kurser har ökat markant de senaste tio åren. Denna utveckling medför ett ökat krav och förväntan på såväl lärare som folkhögskolan som organisation. Kunskap och forskning kring förståelse, teoretisk grund och verktyg är viktiga moment i att bereda plats och möjliggöra förutsättningarna för en hållbar studiegång. Under detta seminarium får du verktyg i praktisk inkludering utifrån tvärvetenskapligt perspektiv där pedagogik och psykologi möts samt ingångar i den senaste forskningen inom temat.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Psykologi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Psychology (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Folkhögskola
- praktisk inkludering
- studiestrategier
- kognitiv förmåga
- lärande
- stödbehov
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)