SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/329937"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/329937" > Differentiation, di...

Differentiation, didactics and inequality: How rich and poor populations are educatied for sustainability

Bylund, Linus, 1980 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
 (creator_code:org_t)
ISBN 9789179631451
Göteborg : ACTA Universitatis Gothoburgensis, 2023
Engelska.
Serie: Gothenburg studies in educational sciences / Acta Universitatis Gothoburgensis, 0436-1121
  • Doktorsavhandling (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • In recent decades, education for sustainable development (ESD) has gained prominence as an urgent educational imperative. Although ESD is championed by UNESCO as contributing to a just, and sustainable future, the question remains open whether it is possible to address all of humanity in a just and equitable manner in a highly unequal world. Influenced by biopolitical theory, this compilation thesis draws attention to how differentiation, didactics, and inequality interlace in ESD. Article 1 problematizes the relationship between educational differentiation and inequality by critically engaging with the didactic who-question. Article 2 examines how UNESCO’s current ESD framework handles the varying living conditions of rich and poor populations, while Article 3 explores how ESD is practically implemented in different school contexts in Rwanda, Sweden, South Africa, and Uganda. Article 4 elaborates on potential didactic responses to the problematics identified in the previous articles. Through these studies, the thesis critically examines educational differentiation and how the construction of student populations as suitable for various forms of education risks perpetuating inequality. It also explores how educational differentiation manifests in ESD policy and practice, and how problematic differentiation can be challenged didactically.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Statsvetenskap -- Globaliseringsstudier (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Political Science -- Globalisation Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Social och ekonomisk geografi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Social and Economic Geography (hsv//eng)

Nyckelord

biopolitics
didactics
differentiation
ESD
geography of education
inequality

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
dok (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Bylund, Linus, 1 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Statsvetenskap
och Globaliseringsst ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Social och ekono ...
Delar i serien
Gothenburg studi ...
Av lärosätet
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy