SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/336258"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/336258" > Second thoughts on ...

Second thoughts on digital first: Exploring the development of election campaigning among Swedish political parties, 2010–2022

Bolin, Niklas, 1977- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap
Grusell, Marie (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG),Department of Journalism, Media and Communication (JMG),Department of Journalism Media and Communication , University of Gothenburg , Sweden
Nord, Lars, 1958- (författare)
Mittuniversitetet,Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-),Demicom
 (creator_code:org_t)
Walter de Gruyter GmbH, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Nordicom Review. - : Walter de Gruyter GmbH. - 1403-1108 .- 2001-5119. ; 45:S1, s. 15-35
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This article offers a longitudinal perspective on communications during election campaigns from a political-party perspective, where strategic considerations about digital media are compared across time. Our analysis is grounded on the concepts of hybridisation and data-driven campaigning, where digital technology tends to play a central role without replacing all traditional campaign features. Empirically, the study is based on a longitudinal analysis of four election campaigns in Sweden during 2010–2022. The analysis shows that Swedish political parties have gradually integrated digital campaign features in their structure and strategy. The process is not linear, but rather back and forth, as party perceptions of the importance of communication channels vary across time. The results imply a development where all parties, regardless of size and ideology, are increasingly making rational judgments of which combinations of old and new campaign methods and communication channels are most effective.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Communication Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Medievetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Media Studies (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications (hsv//eng)

Nyckelord

data-driven campaigning
digital media
election campaigns
hybridisation
Sweden

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy